Dulceata Mea de Gutui

Dulceata Mea de Gutui

Ingrediente:

3 farfurii (de supa) pline cu gutui rase
1,6 kg zahar
4 jumate-5 pahare pline cu apa (800 ml-1l)
zeama de lamaie (eu am pus de la 3 lamai)
vanilie dupa gust
cuisoare circa 12 bucati

Preparare:

In tingirea de dulceata se pune apa si zaharul la fiert. Apoi se spala si se curata gutuile, se dau pe razatoarea de mere. Cojile si cotoarele cu casutele si semintele nu se arunca. Se pun frumos intr-un alt vas cu apa.

In timpul asta siropul nostru tot fierbe pe foc. El trebuie sa scada. Cand este gata siropul (se introduce degetul mare si cel aratator in apa rece si apoi, rapid, se introduc in siropul fierbinte si tot asa de rapid se si scot nu vrem sa ne ardem prea tare, daca desfacem degetele si siropul se intinde ca o ata atunci inseamna ca este facut).

In momentul asta punem gutuile rase in el si amestecam. Lasam la fiert cam 20 de minute aproximativ – poate 30 (eu cam atat am lasat pana gutuile s-au inmuiat). Am pus in timpul fierberii sucul de la lamai, strecurat sa nu avem pulpa de fruct sau semintele prin el, am adaugat cuisoarele si vanilia.

Zeama trebuie sa scada aproape de tot. Am pus in borcane asa fierbinte cum a fost, am pus un praf de salicilat deasupra, am capsat si am lasat la dunst uscat (intre paturi) pana s-au racit complet borcanele.

Timp Preparare: nementionat
Complexitate: redusa

Lasă un comentariu